Despre mine

Mike Reese

Blogs Home » Știință/Tehnică » Tutoriale » ExperTutorials

ExperTutorials

Tutoriale in romana, tutoriale iPhone, Tutoriale Android, Tutoriale internet, Tutoriale SEO, Tutoriale WordPress, Tutoriale Windows, Stiri si noutati din lumea internetului.

Articole Blog

01. 15 November 2019, 1st Link For 10 free spins + Coins - Nov 15, 2019 12:17:00 PM


COLLECT YOUR REWARDS

02. 14 November 2019, 2nd Link For 25 Spins - Nov 14, 2019 12:18:00 PM



COLLECT YOUR REWARDS

03. 14 November 2019, 1st Link For 2.8M Coins - Nov 14, 2019 10:45:00 AM


COLLECT YOUR REWARDS

04. 13 November 2019, 3rd Link for 25 Free spins - Nov 13, 2019 2:49:00 PM


COLLECT YOUR REWARDS

05. 13 November 2019, 2nd Link for 2M Coins - Nov 13, 2019 2:48:00 PM



COLLECT YOUR REWARDS

06. 13 November 2019, 1st Link For free 10 Spins + Coins - Nov 13, 2019 11:34:00 AM


COLLECT YOUR REWARDS

07. 12 November 2019, 2nd Link For 10 free Spins + free Coins - Nov 12, 2019 11:27:00 AM


COLLECT YOUR REWARDS

08. 12 November, 1st Link For 2.8M Free Coins Only - Nov 12, 2019 11:26:00 AM


COLLECT YOUR REWARDS

09. 11 November 2019, 2nd Link for 10 spins + free Coins - Nov 11, 2019 11:09:00 PM


COLLECT YOUR REWARDS

10. 11 November 2019, 1st Link For 25 Spins - Nov 11, 2019 11:07:00 PM


COLLECT YOUR REWARDS

11. 10 November, 1st Link For 25 free Spins - Nov 11, 2019 11:05:00 PM


COLLECT YOUR REWARDS

12. 09 November 2019, 2nd Link For More 10 free Spins + Coins - Nov 11, 2019 11:03:00 PM



COLLECT YOUR REWARDS

13. 09 November 2019, 1st Link For 10 Spins + Coins - Nov 11, 2019 10:48:00 PM



COLLECT YOUR REWARDS

14. 08 November 2019, 3rd Link For 2.8M Coins - Nov 11, 2019 10:46:00 PM


COLLECT YOUR REWARDS

15. 8 November 2019, 2nd Link For 2.8M Coins - Nov 11, 2019 10:42:00 PM

COLLECT YOUR REWARDS

16. Cum modifici intensitatea lanternei la iPhone - Feb 24, 2017 12:30:00 PM


Pentru situatiile in care ai putina baterie sau pur si simplu nu ai nevoie de multa lumina, e bine sa stii cum modifici intensitatea lanternei la iPhone.
iOS 10 a introdus un amalgam de modificari utile in sistemul de operare pentru mobile al celor de la Apple. Cum era insa de asteptat, terminalele noi au mai mult de profitat dupa astfel de actualizari fata de cele lansate in urma cu 2-3 ani. Este dragut gestul celor de la Apple de a permite actualizarea unui iPhone 5S lansat in 2013 la iOS 10.2, dar asta nu inseamna ca incorporeaza subit aceleasi facilitati ca un iPhone 7.


In ultimii cativa ani, designul iPhone-urilor nu a mai suferit modificari semnificative. Au existat insa cateva elemente noi pe partea de hardware care justifica upgrade-ul. Functia 3D Touch se numara printre ele. Similar cu click dreapta pe PC sau Mac, 3D Touch permite apelarea unor functii ascunse din sistemul de operare prin intermediul unei atingeri mai apasate pe ecran. Majoritea optiunilor disponibile prin 3D Touch pot fi accesate si din meniul aplicatiilor pe care le aveti instalate, dar exista si exceptii.

De exemplu, daca vrei sa stii cum modifici intensitatea lanternei la iPhone, raspunsul este disponibil doar celor care au iPhone 6S/6S Plus si iPhone 7/7 Plus cu iOS 10. Ar fi fost dragut din partea celor de la Apple sa permite macar posesorilor de iPhone 6 sa ajusteze puterea luminoasa a blitului de la camera cand il folositi ca lanterna, dar s-a decis impotriva.

Pentru a modifica intensitatea lanternei la iPhone, primul gest pe care trebuie să îl faci este să accesezi Control Center printr-un gest de swipe dinspre rama inferioară a aparatului. Primul buton din stânga jos este cel pentru pornirea lanternei, dar în loc să-l atingi pur și simplu, apasă un pic mai tare pe el. Prin intermediul 3D Touch, la fel ca în imaginea de mai jos, vei avea trei opțiuni referitoare la intensitatea luminoasă a lămpii. Alege-o pe cea care te încântă sau care îți este utilă la un moment dat.


17. Care este diferenta intre sistemele de operare pe 32 bits si pe 64 bits - Feb 24, 2017 9:59:00 AM

Atunci cand ai instalat un sistem de operare, ai observat ca exista variante pe 32 de biti si pe 64 de biti, doar ca in timpul instalarii nu ai parte de detalii cu privire la fiecare varianta.

Odata cu trecerea anilor si datorita noilor progrese tehnologice, cipurile din calculatoare si mai nou, din smartphone-uri, fac un salt in ceea ce priveste capacitatea de calcul. Astfel, in anii 1970, cipul Intel 8080 era bazat pe un sistem de 8 biti, iar in 1992, primul Windows de 16 biti era varianta 3.1


Mai departe, AMD a lansat primul cip pentru desktop-uri pe 64 de biti in 2003, iar in 2009, Apple a creat un sistem dedicat pentru 64 de biti, Mac OS X Snow Leopard. In 2014, Apple A7 a devenit primul procesor de smartphone cu arhitectura de 64 de biti.

Variantele de 64 de biti sunt abreviate si x64, in timp ce variantele de 32 de biti sunt abreviate x86. Daca va intrebati de ce astfel si nu x32, cum ar fi normal, asta se cauzeaza sistemului de operare Windows Vista, unde aplicatiile pe 32 de biti au inceput sa fie instalate in folderul ”Program Files (x86)”. Asta se referea initial la orice sistem de operare compatibil cu cipurile Intel din seriile 8086 si pana la 80486.

Cum afli daca ai sistem de operare pe 32 sau pe 64 de bitiDaca rulezi Windows pe un calculator care nu este mai vechi de 10 ani, este aproape sigur ca cipul PC-ului este de 64 de biti, dar ai fi putut instala un Windows pe 32 de biti.

Tot ceea ce trebuie sa faci este sa intri in My Computer si sa dai click dreapta in fereastra, apoi Properties. Acolo esti informat daca sistemul de operare este pe 32 sau pe 64 de biti.
De ce ai instala un sistem de operare pe 32 de bitiCel mai important motiv pentru care ai face asta este ca ai putea avea un procesor pe 32 de biti, care nu este compatibil cu sisteme de operare pe 64 de biti. Asta este destul de improbabil, insa.

Intel a inceput sa produca procesoare Intel din gama 32 de biti inca din 1985, primele fiind din seria 80386. Incepand cu 2001, acestia au inceput vanzarea de procesoare pe 64 de biti. Daca ai un calculator care a aparut dupa lansarea Pentium D, din 2005, sunt slabe sanse sa ai un cip de 32 de biti.

Ultimul cip pe 32 de biti al celor de la Intel, Pentium 4E, a aparut in februarie 2004, acesta oferind ulterior suport pentru 64 de biti. Cel mai probabil este sa ai un sistem de operare destul de vechi, pe 32 de biti, arata pcmag.com.
Ce difera intre sistemele de operare pe 32 de biti si cele pe 64 de bitiDaca vrei sa instalezi un sistem de operare pe 32 de biti pe un sistem de 64 de biti, nu vei avea probleme, dar nu este optima o asemenea instalare. Sistemele 32bit au mai multe limitari, iar cea mai importanta este ca un astfel de sistem nu poate utiliza mai mult de 4GB de memorie RAM. Daca instalezi mai multa memorie, aceasta nu va fi folosita.

Windows 10, de exemplu, suporta pana la 2 terabytes de memorie RAM instalata intr-un singur sistem, multumita arhitecturii pe 64 de biti. Varianta Home

Limita teoretica de memorie RAM compatibila cu sistemele pe 64 de biti este de 16 exabytes, doar ca nu avem capacitatea de a crea un astfel de sistem.

De asemenea, exista o multime de aplicatii care se produc in variante atat pentru 32, cat si pentru 64 de biti. Chiar si cand iti descarci browserul ai de ales intre asemenea versiuni. Daca te intrebi de ce se intampla asta, raspunsul este simplu. Deoarece inca exista sisteme de operare pe 32 de biti, dezvoltatorii trebuie sa le ofere aplicatii compatibile. Tocmai de aceea
Sisteme de operare pe 64 de biti pentru smartphone-uriAsa cum am scris si mai sus, cipul Apple A7 a fost primul procesor pe 64 de biti pentru telefoane mobile, fiind folosit pentru iPhone 5s. In 2015, Apple a specificat ca software-ul pentru iOS trebuie creat pe 64 de biti. Tocmai de aceea, incepand cu iunie 2016, rularea unei aplicatii pe 32 de biti in cele mai noi versiuni de iOS te avertiza ca aplicatia nu este optimizata.

Daca ai iOS 10, cel mai probabil nu mai poti folosi aplicatii pe 32 de biti, daca acestea nu au primit update-uri. Cateva exceptii apar in cazul dispozitivelor care ruleaza iOS 10 pe cipuri de 32 de biti.

In cazul telefoanelor Android, e ceva mai greu sa afli ce fel de cip ai instalat in telefon. Poti fi sigur ca daca telefonul tau nu a fost livrat cel putin cu Android 5.0 Lollipop, acesta are un cip pe 32 de biti.

Poti instala AnTuTu Benchmark pentru a afla ce fel de cip ai si daca acesta este pe 32 sau pe 64 de biti.
18. Cum stergi un mesaj pe Facebook Messenger pe web si mobil - Feb 24, 2017 9:47:00 AM

Nu e greu sa inveti cum stergi un mesaj pe Facebook Messenger, dar e bine sa stii care sunt limitarile acestei operatiuni.
Sunt multe motive pentru care ti-ai dori sa stergi un mesaj trimis pe Messenger. Poate organizezi o petrecere si nu vrei ca persoana importanta din viata ta sa afle detaliile. E posibil sa fi trimis o parola unui prieten si ti-ai dori sa nu o afle nimeni din greseala in momentul in care ii arati cuiva ceva pe telefon. Indiferent de circumstante, nu este foarte complicat sa afli cum stergi un mesaj pe Facebook Messenger. Important este sa stii care sunt problemele solutionate prin acest proces si care sunt detaliile care s-ar putea sa te dezamageasca.



Orice mesaj sters de pe Facebook Messenger va disparea doar din istoricul tau al conversatiei. Interlocutorul este imun la gestul tau si ramane la latitudinea sa daca va face sau nu acelasi lucru. Nu conteaza cat de rapid esti. Indiferent daca au trecut 2 secunde, 10 minute sau 5 zile de cand ai trimis un mesaj, din momentul in care ai apasat pe butonul de expediere, acesta a ajuns online si, implicit, la destinatar. Singurul gest pe care il poti face este sa-l stergi de la tine, ca in cazul in care iti intra cineva pe mobil sa nu-l mai poata vedea. Interlocutorul il va putea citi in continuare pe orice dispozitiv, indiferent daca a fost sau nu online la momentul expedierii.

Cum stergi un mesaj pe Facebook Messenger pe PC sau MacDaca obisnuiesti sa folosesti Messenger pe web, ar fi bine sa inveti cum stergi din acel istoric al conversatiilor un mesaj. Primul pas este sa gasesti conversatia cu pricina, fie in fereastra de dialog de pe Facebook, fie accesand www.messenger.com. Daca folosesti Facebook, functia de stergere a unui mesaj nu este disponibila decat din sectiunea Messages in dreapta sus, accesand ultimul buton din partea de jos a respectivului meniu – View All in Messenger. In cateva momente, ar trebui sa intampini o interfata similara cu cea din captura de ecran de mai sus.

Din meniul din partea stanga, gaseste persoana careia i-ai trimis un mesaj care ti-ai dori sa dispara. Daca nu era evident, doar mesajele albastre pot fi sterse, cele trimise de tine. Cu un click dreapta pe respectivul mesaj sau un click stanga in dreapta mesajului, imediat vei avea un buton marcat Delete deasupra acelui text. Foloseste-l cu incredere, dar nu uita ca mesajul va ramane in inbox-ul destinatarului.

Cum stergi un mesaj pe Facebook Messenger pe iOS sau Android
Cei mai multi dintre noi poarta discutii folosind Messenger pe smartphone. Avantajul acestei versiuni consta in nivelul de accesibilitate sporit si in volumul mai mare de optiuni pe care le ai la distanta de o atingere. In ceea ce priveste stergerea unui mesaj, este suficient sa atingi prelungit un mesaj expediat de culoare albastra si in cateva secunde va fi afisat un meniu contextual. Tot de acolo poti copia mesajul in cazul in care vrei sa-l pastrezi in alta parte sau il poti pasa la altcineva in exact aceeasi forma cu Forward. Un tap pe Stergeti va sterge mesajul definitiv din istoricul tau de dialog. Un al doilea tap in afara meniului va ascunde optiunile apelate.

Ramane sa vedem daca se va implementa vreodata un sistem prin care mesajele sterse sa dispara atat de la expeditor, cat si de la destinatar. Nici macar nu conteaza daca vor exista o serie de conditii pentru materializarea acestei functii. Important este sa fie acolo.
19. TOP 10 Cele mai bune filme de actiune 2015-2016 - Jan 24, 2017 12:37:00 AM
Astazi o sa va prezint un top al filmelor de actiune din 2015 si care urmeaza sa se lanseze in 2016.

Un film bun trebuie urmarit cu atentie iar din topurile noastre puteti extrage filme care va place, asta dupa trailer. Eu am vazut fiecare film in parte si pot spune ca toate filmele le recomand in mod egal dar totusi merge un top pentru a face lumea mai fericita.




The Maze Runner: The Scorch TrialsAl 2-lea film din seria The Maze Runner care pe mine chiar m-a impresionat prin poveste si de asemenea prin actiunea din film. Filmul prezinta incercarea de a supravietuii a unui grup de tineri care incearca sa scape de organizatia WCKD, care i-a folosit pe post de cobai.

 The Transporter RefueledRelansarea seriei Transporter mi-a adus zambetul pe buze iar filmul chiar mi-a placut. De data aceasta personajul principal este angajat sa ajute un grup de fete care incearca sa distruga o grupare mafiota insa ajunge sa fie santajat de acestea.


Close Range Unul dintre filmele mele preferate din acest an care a avut un succes enorm dupa parerea mea. Povestea il prezinta pe Colton care incearca sa isi salveze nepoata din mainile unor traficanti de droguri care faceau afaceri ilegale cu tatal vitreg al acesteia. Filmul este unul realizat excelent cu efecte speciale foarte bine folosite si fara momente care par imposibile in viata reala.
Run All Night Liam Neeson nu renunta in a uimii si in acest film dupa aparitia Taken 3 din acest an. Un detectiv in varsta de 55 de ani este vanat de mafie si incearca sa isi salveze fiul de acestia. Povestea este interesanta si pot spune ca mi-a lasat o impresie buna.
London Has FallenUn film realizat dupa „Olympus has fallen” insa cu un buget mult mai mare care mi-a trezit interesul dupa ce am vazut trailer-ul.Se pare ca un atac terorist urmeaza sa devasteze capitala Angliei. Filmul urmeaza sa apara pe 4 martie 2016
Mechanic: ResurrectionJason Statham este unul dintre actorii care chiar pot aduce un plus unui film acest lucru fiind observat în seriile precum The Expandables sau Transporter, însă se pare că acesta revine şi cu al 2 le-a film din Mechanic un film destul de interesant.
G.I. Joe 3 Dupa primele doua filme din seria G.I. Joe se pare ca directorul s-a hotarat sa revina si cu al 3-lea
In acesta se pare ca C.O.B.R.A va duce inca odata o lupta exceptionala cu membrii

Cam acestea ar fi filmele din 2015 si 2016 care sunt foarte bune, si care urmeaza sa fie bune, daca vor fi bune. Daca vreti sa completati oricare din lista puteti pune in comentarii filme pe care le recomandati, sau daca aveti de comentat cu privire la un film prezentat mai sus o puteti face la rubrica de comentarii. Vizionare placuta!
20. Ce trebuie sa stii cand cumperi anvelope, cauciucuri pentru sezonul de iarna - Nov 20, 2016 12:39:00 AM
In cazul in care nu ai anvelope de iarna cumparate in anii trecuti, ar trebui sa te gandesti sa mergi la shopping. Trebuie sa stii ca, daca vei fi prins circuland pe zapada sau gheata cu pneuri de vara, vei fi amendat, iar in aceasta perioada, anvelopele sunt mai ieftine fata de cum vor fi in plin sezon rece.




Ai grija cand le achizitioneziFurnizorii de cauciucuri de iarna cresc pretul anvelopelor odata cu apropierea sezonului rece. Aceleasi cauciucuri de iarna, dar cumparate de pe acum, sunt mult mai ieftine fata de cele achizitionate incepand cu luna noiembrie. Asadar, daca nu ai anvelope de iarna, recomandat este sa te grabesti sa mergi la magazin. Asta, ca sa nu scoti mai multi bani din buzunare odata cu venirea iernii.

Ce risti daca iei de pe Internet?Persoanele care cumpara cauciucuri de iarna de pe internet risca sa aiba probleme in ceea ce priveste centrele-suport carora clientii li se pot adresa pentru eventualele probleme privind garantia produsului. Recomandarea specialistilor este ca anvelopele de iarna sa fie cumparate de la un centru specializat in vanzarea si montarea de anvelope.
De obicei, centrele specializate in vanzarea anvelopelor asigura si montajul acestora, de cele mai multe ori, gratuit. Asta, in cazul in care clientul a apelat la oferta de cauciucuri de iarna a acestor centre. In plus, clientul are posibilitatea sa beneficieze de garantia produselor.
Cauciucurile resapate, doar pentru orasMulti dintre cei care vor cauciucuri de iarna ieftine apeleaza si la anvelopele de iarna resapate, desi acest lucru este de evitat.
Cauciucurile de iarna resapate reprezinta o alternativa mai ieftina decat cele noi, insa trebuie tinut cont de faptul ca ele au performante mai scazute. Acest tip de anvelope sunt in general recomandate pentru masini cu performante mai reduse si pentru o exploatare urbana, la viteze mici.
Nu lua anvelope de iarna second-hand!Iata trei motive pentru care nu ar trebui sa cumperi niciodata anvelope second-hand:
– Vechimea – de cele mai multe ori, cauciucurile de iarna la mana a doua sunt fabricate cu foarte mult timp in urma. O anvelopa cu vechime peste cinci ani are probleme in ceea ce priveste calitatea cauciucului, care sufera un proces de imbatranire ce ii afecteaza elasticitatea, aderenta si performantele in exploatare.
– Uzura – daca anvelopele sunt prea uzate sau sunt uzate in mod neuniform, acestea reduc considerabil performantele pentru care au fost proiectate. Cauciucurile de iarna cu profilul mai mic de 5 mm devin ineficiente.

– Mici umflaturi ale cauciucurilor de iarna – aceastea apar in urma unui soc pe care l-a suferit anvelopa. In orice parte s-ar afla pe cauciuc, ele sunt periculoase, fiind si locul care va ceda primul, in situatia unui viitor soc. In cazul aparitiei acestor umflaturi, anvelopa trebuie schimbata. Exploatarea unui astfel de cauciuc, mai ales in conditii de drum lung cu opriri rare si viteze ridicate, prezinta riscul de explozie a anvelopei, situatie care conduce, de obicei, la accidente grave.
Atentie la firmele producatoare necunoscute!Fiecare producator si furnizor de cauciucuri de iarna este obligat sa ofere garantie, asadar, in principiu, si cei care ofera anvelope care nu provin de la o firma de renume ar trebui sa asigure garantie.
Insa problema cu aceste firme este ca, uneori, nu rezolva in timp util cererile si solicitarile clientilor. Practic, reteaua de parteneri care ofera aceste servicii de garantie pentru producatorii mici este una restransa si greu accesibila.
21. Orange ofera 10 euro pentru fiecare an petrecut pana acum de client cu Orange - Sep 5, 2016 10:11:00 PM
Orange anunta astazi noua oferta a companiei pentru Romania. Dupa lansarea din Cluj-Napoca, Iasi si Timisoara, Orange extinde la nivel national, in zonele urbane, gama de servicii pentru acasa: Orange Home Net, cu internet fix prin fibra optica, Orange Home TV cu televiziune prin cablu si Orange Home Fix pentru telefonie fixa, la care se adauga serviciul Orange Smart Home, pentru o experienta convergenta completa.


Pachetele cu abonament Orange Home aduc internet prin fibra optica la viteze de download de pana la 1 Gbps, televiziune prin cablu digital, optiuni de voce fixa, precum si solutii pentru monitorizarea si controlul locuintei. Astfel, clientii din peste 90 de orase ale tarii au la dispozitie un pachet complet de servicii telecom pentru casa si familie, la aceeasi calitate Orange recunoscuta pentru serviciile mobile.


„Aducem acum clientilor nostri o oferta completa de servicii convergente, sub marca recunoscuta a calitatii Orange. Pentru orice tip de interactiune, fie ca este vorba de achizitie, instalare sau asistenta, oferim garantia standardelor Orange. Prin extinderea gamei de servicii, oferim clientilor nostri posibilitatea sa aleaga un singur furnizor care sa integreze cu succes tehnologia in viata lor de zi cu zi.

Lansarea serviciilor pentru acasa reprezinta un moment important pentru Orange. Acesta este rezultatul eforturilor sustinute pentru respectarea promisiunii facute clientilor nostri, de a fi mai aproape de ce e important pentru ei” a declarat Liudmila Climoc, CEO al Orange Romania.

Astfel, clientii se vor bucura de pachete integrate fix-mobil, vor castiga timp liber si mai mult confort si vor putea plati pe o singura factura toate serviciile.

Mai multe beneficii pentru servicii fix-mobil prin pachetele Orange Open

Pachetele Orange Open, formate din abonamente de voce incepand cu Orange Me 14, Orange Home Net si Orange Home TV, aduc clientilor urmatoarele beneficii:

»  Cel mai bun pret pentru pachetul complet de servicii fixe si mobil

»  Reducere la factura lunara de pana la 18 euro

»  O singura factura, un singur punct de plata a facturii

»  Asistenta integrata, un singur punct de contact

»  Discount de 5 euro la adaugarea solutiei Orange Smart Home
Recunoasterea loialitatii clientilor prin bonusul de vechime

La prelungirea contractului de voce mobila si la activarea abonamentelor Orange Home Net si Home TV, toti abonatii Orange beneficiaza de un bonus de 10 euro pentru fiecare an petrecut in retea, acordat ca reducere suplimentara pentru achizitia de tablete, smartphone-uri sau accesorii. Astfel, un abonat care este in reteaua Orange de 10 ani primeste 100 euro reducere suplimentara.
Asistenta dedicata pentru clientii cu pachete integrate fix-mobil

Pentru a le facilita clientilor accesul la servicii si o experienta cat mai buna, toti utilizatorii care opteaza pentru pachete convergente vor beneficia de suportul unei echipe dedicate a Serviciului Clienti.  Astfel, in prima zi dupa instalarea serviciilor, clientii vor fi contactati pentru a fi asistati telefonic la utilizare. In plus, la nevoie, clientii pot contacta Serviciul Clienti utilizand un singur numar de contact atat pentru serviciile fixe, cat si pentru serviciile mobile: 300.

Clientii pot verifica disponibilitatea serviciilor Orange Home la aceasta adresa: https://www.orange.ro/servicii-fixe/verifica-acoperire/.
Solutii complete pentru business

Companiile mici si mijlocii au la dispozitie un pachet IT&C dedicat, cu solutii de productivitate si de securitate, impreuna cu internet prin fibra optica cu viteze de pana la 1 Gbps, router si amplificator de semnal  Wi-Fi inclus.
22. 7 pasi de urmat pentru ca Windows 10 sa nu stie totul despre tine - Apr 8, 2016 6:07:00 PM

Windows 10 este oferit ca upgrade gratuit utilizatorilor de Windows 7 şi 8.1. Aparenta binevoinţă de care dă dovadă Microsoft ascunde însă unele dezavantaje, lipsa costurilor de upgrade deghizând o metodă subtilă pentru colectarea de informaţii despre utilizatori.
Venind în sprijinul celor care decid să facă pasul la Windows 10, specialiştii Bitdefender au formulat câteva sfaturi legate de configurarea noului sistem de operare,  limitând impactul asupra intimităţii şi datelor cu caracter personal:1. Foloseşte metoda personalizată de instalarePropuse pentru a scurta timpul alocat procesului de instalare, setările automate (Express Settings) recomandate de Microsoft nu sunt neapărat cea mai bună alegere pentru protejarea intimităţi. Odată aplicate, setările recomandate vor permite trimiterea discuţiilor, contactelor, calendarului, localizării şi profilului de client atât către Microsoft , cât şi către alţi parteneri. Prin alegerea în momentul instalării a setărilor personalizate (Custom settings), accesarea anumitor informaţii poate fi restricţionată manual de utilizator.

2. Nu neglija implicaţiile legate de intimitate ale folosirii asistenului personal CortanaCortana , asistentul personal al utilizatorului de Windows 10, foloseşte tehnici de inteligenţă artificială pentru a răspunde cât mai prompt cerinţelor primite. Similar ca mod de operare cu Siri şi Google Now, Cortana accesează întreaga listă de contacte, mesaje şi e-mailuri pentru a cunoaşte caracteristicile şi nevoile utilizatorului, de aceea specialiştii recomandă  dezactivarea Cortana imediat după ce procesul de instalare s-a încheiat, dacă nu doresc ca asistentul digital să aibă acces la anumite informaţii cu caracter confidenţial.

Puteţi dezactiva Cortana parcurgând următorii paşi: Settings tab -> Privacy -> Speech, Inking & typing şi apăsând butonul `Stop getting to know me’.
3. Ajustaţi instrumentele de răspuns şi diagnozăWindows 10 trimite periodic, către Microsoft, câte un raport referitor la eventuale erori sau opriri forţate ale sistemului de operare. Aceste rapoarte conţin adeseori fragmente de memorie care fac trimitere la date de identificare cu caracter personal. Din nefericire, nu există o modalitate prin care utilizatorii să poată bloca trimiterea informaţiilor legate de eventuale erori către furnizor, însă ei au posibilitatea să ajusteze setările la nivelul simplificat (Basic) şi să minimizeze cantitatea de date trimise

Setările pot fi modificate accesând următorii paşi: Start -> Settings -> Privacy -> Feedback & Diagnostics. Reglaţi meniul “Diagnostic and usage data” la nivelul Basic.4. Folosiţi un cont de utilizator localConceput să se integreze cu tehnologia cloud, Windows 10 recomandă utilizatorilor să se înregistreze cu un cont Microsoft (cunoscut anterior sub denumirea Live ID). Acesta va sincroniza însă anumite date din profilul utilizatorului cu cloud-ul Microsoft. Deşi sincronizarea online prezintă anumite beneficii, cum ar fi posibilitatea migrarării profilului de la un dispozitiv la altul fără eforturi suplimentare, aceasta activează şi controversata funcţionalitate Wi-Fi Sense, care permite punerea la dispoziţie a reţelei de Wi-Fi contactelor de pe Skype şi Facebook. Wi-Fi Sense nu trimite aceste informaţii în mod automat către toate contactele, ci lasă la latidudinea utilizatorului selectarea celor care pot accesa reţeaua Wi-Fi.Pentru a se înregistra cu un cont local, utilizatorii trebuie să evite se conecteze la internet pe durata instalării Windows 10. Dacă omit să dezactiveze conexiunea, utilizatorii se pot deconecta de la internet sau pot închide conexiunea wireless în momentul în care li se cere să creeze un cont Microsoft şi apoi să dea click pe butonul Next.5. Protejaţi informaţiile din contul MicrosoftWindows 10 permite aplicaţiilor să distribuie către terţi o parte din datele private, precum fotografia, numele şi prenumele şi alte informaţii din cont. Utilizatorii care doresc să evite răspândirea acestor informaţii, pot dezactiva această funcţionalitate accesând: Start -> Settings -> Privacy -> Account Info.

6. Reglaţi sau dezactivaţi sistemul de distribuţie peer-to-peer a actualizărilor sistemului de operareWindows 10 a schimbat modul în care actualizările sistemului de operare sunt descărcate şi instalate. Dacă până acum consumatorii casnici primeau actualizările direct de la un server Microsoft din proximitate, noul sistem de operare foloseşte pentru update-uri un serviciu peer-to-peer similar unor platforme precum Bit-torrent. Imediat ce actualizările sunt descărcate în calculator, utilizatorul poate să le distribuie altor dispozitive în interiorul sau în afara reţelei casnice. Prin această politică, Microsoft urmăreşte să reducă gradul de încărcare de pe serverele companiei, dar creşte traficul de date al utilizatorilor şi poate genera costuri suplimentare celor care folosesc o conexiune prin modem cu trafic limitat inclus în abonament. Actualizările Windows vor fi distribuite în mod automat către orice alt utilizator, însă acesta le poate ajusta fie limitând răspândirea la reţeaua casei sau chiar eliminând-o complet.

Pentru a modifica această setare, navigaţi după următorii paşi: Settings -> Update and Security -> Windows Update. Utilizatorii pot accesa secţiunea Advanced options, apoi face click pe linkul Choose How Updates Are Delivered, pentru a li se permite dezactivarea actualizării în regim peer-to-peer.
7. Protejaţi-vă de ameninţările informaticeDupă ce sistemul de operare este configurat în mod corespunzător, utilizatorii trebuie să instaleze o soluţie de securitate compatibilă cu Windows 10. Antivirusul folosit anterior va fi dezactivat în mod automat după migrarea la noul sistem de operare. Suita de produse Bitdefender destinată consumatorilor casnici este compatibilă în totalitate cu Windows 10.
23. Diesel sau benzina? Ce masina e mai rentabila? - Apr 3, 2016 10:45:00 PM

Alegerea unei masini cu motor diesel sau pe benzina continua sa fie o problema pentru multi cumparatori, mai ales in ziua de azi, cand pretul litrului de motorina a ajuns la acelasi nivel cu cel al benzinei. Benzina cea mai ieftina costa in jur de 5,16 lei, iar motorina 5,15 lei. Fiecare dintre cele doua variante de motorizare are avantaje si dezavantaje, iar decizia de cumparare trebuie sa tina cont de multe calcule.
In linii mari, avantajele diesel ar fi urmatoarele: consum redus de combustibil, cuplu mai mare, durata de viata mai mare a motorului, valoarea de revanzare.Ca dezavantaje pot fi enumerate: pretul de achizitie al masinii mai ridicat, revizii mai scumpe.La randul ei  avantajele unei masini pe benzina sunt: pretul mai mic al masinii, revizii mai ieftine, demaraj mai rapid.Dezavantaje: consum mai mare, durata de viata mai scurta a motorului.Practic, orice cumparator ar trebui sa analizeze aceste caracteristici in functie de scopul pentru care cumpara o masina si de asteptarile (performante cat si costuri) pe care le are de la autoturism.Nu exista o ecuatie finala pe care ar trebui sa o urmezi pentru ca sunt foarte multe variabile de luat in calcul si difera de la marca la marca si de la model la model.Incercam sa simulam un calcul strict legat de consum ce poate fi valabil pentru a iesi din dilema : ce masina sa cumpar? Pe benzina sau pe motorina?Sa luam un exemplu o masina care in versiunea pe benzina costa 13.500 de euro iar versiunea diesel 15.200 de euro. Consumul mixt pentru modelul pe benzina este de 8 litri/100km iar pentru cel diesel este de 5,5 litri/100km.Principala variabila de luat in calcul atunci cand vrem sa aflam ce masina este mai rentabila, pe langa costul reviziilor care, iarasi, difera de la model la model, este numarul de kilometri pe care  estimam ca ii vom parcurge anual.Vom lua trei exemple, in functie de numarul de kilometri pe care cumparatorul estimeaza ca ii va parcurge :1. Soferul care cumpara masina in general pentru transportul de acasa la serviciu si inapoi. In acest caz, nu va face in medie mai mult de 1.000 de km pe luna, adica 12.000 de kilometri pe an.Versiunea diesel va avea in acest caz nevoie de 660 de litri de motorina pe an, care la un pret de 5,07 lei pe litru inseamna un cost de 3.346 lei( 797 euro).Modelul pe benzina va consuma 960 de litri de combustibil pe an, care la pretul actual de 5 lei pe litru inseamna un cost anual de 4.800 de lei ( 1.143 euro).Rezulta o economie de 346 de euro pe an, in favoarea variantei diesel.Practic, diferenta de 1.700 de euro a pretului de achizitie intre versiunea diesel si cea pe benzina va fi recuperata in aproape 5 ani.2. Sa presupunem ca cel care trebuie sa faca alegerea de cumparare,pe langa drumul zilnic la serviciu si inapoi, va folosi masina si pentru alte iesiri de weekend si va merge in medie 1.500 de km pe luna, adica 18.000 de kilometri pe an.Pentru masina pe benzina vor fi necesari 1.440 de litri de benzina care la un pret de 5 lei pe litru inseamna un cost anual de 7.200 lei ( aproximativ 1.714 euro)Masina diesel va consuma 990 de litri de motorina, care la un pret de 5,07 lei pe litru inseamna un cost anual de 5.019 lei( aproximativ 1.200 de euro).Practic, in acest caz, cu masina diesel economisesti aproximativ 514  euro anual. Astfel, in aproximativ trei ani si jumatate, economia facuta la combustibil va recupera diferenta de 1.700 de euro care era in favoarea variantei pe benzina la pretul de achizitie.3. Soferul care va folosi masina zi de zi, va iesi foarte des din oras si in weekend si  va parcurge drumuri lungi chiar si peste granite.In acest caz, va merge in medie peste 2.000 de kilometri pe luna, adica aproximativ  25.000 km pe an.Masina pe benzina va avea nevoie de 2.000 litri pe an, care la pretul de 5 lei pe litru insemna o cheltuiala de 10.000 lei anual ( 2.380 euro)Masina pe motorina va avea nevoie de 1.375 litri pe an, care la pretul de 5,07 lei pe litru insemna un cost anual de 6.971 lei ( 1.660 euro).Practic, posesorul variantei diesel va plati pe combustibil cu 720 de euro mai putin in fiecare an fata de proprietarul versiunii pe benzina.In doi ani si jumatate, diferenta de 1.700 de euro pe care cumparatorul variantei diesel a platit-o in plus la achizitie o va recupara prin economie la costul carburantului.Din acest exemplu de calcul, strict pe costul combustibilului si consum, rezulta ca merita sa alegi masina diesel doar daca stii ca vei merge foarte mult cu ea. Evident, asa cum am mai precizat, sunt mult mai multe avantaje si dezavantaje de luat in calcul la alegerea unei masini, greu de pus in calcule si formule.Cum comentati? Ce avantaje si dezavantaje ati descoperit la masinile diesel si cele pe benzina?
24. Cum sa intretinem si sa utilizam corect un motor Diesel ? - Apr 3, 2016 10:40:00 PM
Exista discutii numeroase pe aceasta tema, a modului de exploatare a motorului diesel in traficul real, cu adevaruri si bineinteles cu folclor, asa ca o sa incercam sa reglementam putin aceste idei, pentru ca oricine foloseste un automobil cu motor diesel sa o faca asa cum trebuie. Si probabil o sa scapam de multe aberatii care se aud, cum ca motorul diesel, mai ales cel cu turbo, ar fi mai putin fiabil, ca turatiile ridicate dauneaza, ca iarna nu porneste si asa mai departe... 

Vom aseza motorul diesel la locul lui firesc, in galeria marilor realizari ale tehnicii moderne si vom explica avantajele si dezavantajele sale, precum si felul in care trebuie tratat pe perioada vietii sale, pentru a oferi randament si satisfactii maxime utilizatorului. 

Diferentele esentiale in exploatarea unui motor diesel fata de un propulsor similar, dar alimentat cu benzina, apar din constructia si principiile de functionare diferite. Dieselul porneste doar prin comprimarea combustibilului in camera de ardere, motorul pe benzina este pornit prin scanteile provenite de la bujii. 

Dieselul, pentru a obtine performante similare cu propulsorul pe benzina, are nevoie de supraalimentare, ca atare constructia sa este ceva mai complicata, de unde si legendele care apar, ca atunci cand dieselul cade, costurile de reparatie sunt mari. 

In general, un motor diesel modern common-rail are printre principalele componente o pompa de injectie de inalta presiune, injectoare, bujii incandescente, un intercooler si o turbina, precum si diversi senzori, ingenios "aranjati" in jurul blocului motor. Fara indoiala, majoritatea sunt piese de inalta tehnicitate, asadar sunt scumpe... Pompa de injectie apare si la motorul pe benzina, dupa cum unele propulsoare cu aprindere prin scanteie pot fi si supraalimentate cu turbo. Asemanarile se opresc insa aici... 

Ce inseamna o exploatare rationala a motorului diesel? Foarte succint insemna o pornire si o folosire normala, o intretinere regulata si conforma cu manualul de service, precum si o oprire corecta. Respectarea unor reguli simple de utilizare a unui motor diesel, in functie de anotimpurile anului, duce la o viata lunga si lipsita de griji a acestuia si implicit a proprietarului masinii respective. 

Pornirea 
Pe timp de vara, pornirea unui motor diesel se face astfel: cu pedala de ambreiaj apasata, se pune contactul, se asteapta stingerea martorilor luminosi din bord, se actioneaza cheia pentru pornirea motorului. Se asteapta cateva secunde pentru stingerea martorului de presiune a uleiului, dupa care se poate demara automobilul. Orice alte artificii facute la pornire sunt inutile si incorecte. 

Iarna, trebuie indeplinite minime conditii pentru o pornire usoara si fara probleme a motorului diesel: bateria in stare buna, bujiile incandescente functionale si obligatoriu motorina de iarna in rezervor. Daca aceste conditii sunt indeplinite, pornirea se face astfel: cu pedala de ambreiaj apasata, se pune contactul, se asteapta stingerea martorilor luminosi si a martorului de functionare a bujiilor incandescente (poate dura mai mult, in functie de temperatura de afara), se inchid toti consumatorii inutili (radio, lumini, etc), se actioneaza cheia de contact. Motorul trebuie sa porneasca fara probleme din prima incercare. 

Dupa pornire, se asteapta cateva secunde, pana la o jumatate de minut, dupa care se va pleca cu automobilul, mentinand o turatie in jurul a 2200 rpm (depinde si de motor), pana la incalzirea completa a motorului, dupa care se poate folosi regimul de turatie normal, indicat in manualul de utilizare. Orice fortare a motorului rece, prin turarea excesiva si inutila in gol, functionarea indelungata la ralenti si folosirea turatiilor ridicate in mersul normal, inainte de incalzirea completa, sunt elemente foarte daunatoare sanatatii motorului. 

Important: bujiile incandescente sunt actionate automat, in functie de temperatura ambianta! Uzual, temperatura prag de functionare a acestora este de 15 grade Celsius. Peste aceasta temperatura bujiile nu se incalzesc, asadar neaprinderea martorului nu inseamna ca sunt defecte, ci ca nu este nevoie de ele pentru ca motorul sa porneasca. Bujiile defecte se inlocuiesc doar cu bujii de acelasi tip si marca; in cazul in care nu se gasesc ca cele existente pe motor, se va cumpara un set nou, cu caracteristici similare si se vor inlocui obligatoriu toate. Daca temperatura este cu multe grade sub 0, timpul cat sta aprins martorul este mai mare. 

Exploatarea 
Exista ideea ca dieselul este normal sa mearga la turatii reduse, de aceea multi folosesc schimbari frecvente ale vitezelor, mentinand turatia in jurul a 2000 rpm sau chiar mai jos, in speranta unui consum redus si a unei fiabilitati crescute a motorului. Gresit! Un diesel modern poate avea regimul de mers continuu uzual la circa 4000 rpm, unele motoare mergand pana la 5200 rpm; a tine un astfel de motor la doar 2000 rpm nu are cum sa fie o idee buna. 

Asadar, in exploatarea motorului diesel trebuie sa se tina cont de doua aspecte importante: turatia de cuplu maxim, unde raspunsul motorului la solicitari este foarte prompt si turatia la care turbina supraalimenteaza motorul efectiv, moment in care turbina este supusa unor solicitari fizice importante la nivelul pieselor rotative. Mai precis, turbina functioneaza tot timpul cat motorul este pornit, insa eficacitatea ei se simte pe o plaja de turatie (zona de lucru). 

Nu dorim sa intram in explicatii tehnice, ci ne vom rezuma la a explica modul cum trebuie utilizat motorul corect. Totusi, trebuie mentionat un fenomen daunator ce apare datorita turbinei, cunoscut intre specialisti sub denumirea de "surge". "Surge" este situatia in care turbina livreaza mai mult aer decat poate motorul sa inghita in acel moment, ceea ce cauzeaza un surplus de aer in admisie. Urmarea imediata: valuri de presiune inapoi in turbo, favorizand aparitia fenomenului de "forfecare" a axului sau paletelor turbinei, deci distrugere iminenta. 

Presupunand ca motorul este deja la temperatura sa normala de regim, mai exista o restrictie ce se aplica in utilizare: pana cand turbina intra in zona sa de lucru, adica undeva peste 1800 rpm, nu se va accelera cu pedala la fund. Practic, se pleaca cu treapta I pana la circa 2200 rpm, se schimba treapta a doua, se accelereaza uniform, fara a depasi jumatate din cursa pedalei de acceleratie, pana la atingerea turatiei lucru a turbinei, dupa care se poate folosi pedala de acceleratie fara restrictii. Astfel se evita pe cat posibil aparitia fenomenului periculos denumit "surge"... 

Mai pe romaneste, atata timp cat motorul este in ture peste 2000 rpm, se poate accelera fara grija; pana la atingerea a 2000 rpm, in orice treapta de viteza, se recomanda insa o accelerare progresiva. Atata timp cat turometrul indica o turatie intre 2000-3800 rpm, cu variatii in functie de specificul fiecarui motor (la 1,7l CDTI Opel cu turatia maxima de 5200 rpm folosesc uzual schimbari ale treptelor la peste 4000 rpm si turatii de mers continuu de 3500-4000 in orice treapta - evit in treapta I). 

Oprirea motorului 
Se pare ca o cauza importanta a cedarii turbinelor la motoarele diesel este si oprirea incorecta a acestora, in ciuda specificarii metodei de oprire in toate cartile tehnice ale automobilelor diesel. Asadar, dupa rulajul indelungat in regim de autostrada, la turatii ridicate, sau urban cu semafoare frecvente, odata ajunsi la destinatie nu orpiti motorul imediat! Racirea brusca a turbinei poate afecta buna functionare a acesteia, cu efecte din cele mai neplacute la nivelul lagarelor, adica scoaterea din uz a turbinei. 

Corect si recomandat este ca la sosirea la destinatie sa lasam motorul sa "rasufle" putin, ca turbina sa se raceasca. E suficient un minut la ralenti pentru a prelungi viata turbinei: pana stingeti radioul si va adunati ce aveti de luat din masina, lasati motorul sa mearga, o sa va bucurati de el mai mult... 

Intretinere 
Dincolo de faptul ca trebuie urmate indicatiile din cartea de service, cu privire la intervalul reviziilor, se recomanda un ulei bun si consumabile de calitate. Important pentru sanatatea motorului si in special a turbinei este filtrul de aer: daca turbina prinde numai putin praf e suficient pentru a se distruge rapid. Utilizati doar consumabilele recomandate de constructor, un ulei neconform sau un filtru de aer prost pot distruge turbina si uzeaza motorul, un filtru de motorina de calitate indoielnica poate duce la distrugerea pompei de injectie, cu costuri de reparatie foarte mari. 

Nu este de neglijat nici calitatea motorinei folosite: practici ca cele uzuale pe la noi, adica folosirea motorinei cumparate de pe la diversi soferi de camion sau de prin statii de combustibil anonime, poate avea efecte neasteptat de proaste pentru motorul diesel. Alimentati cu motorina buna, adecvata sezonului, chiar daca este usor mai scumpa: cativa euro economisiti nu justifica reparatii de mii de euro la motor... 

COMPLETARI / RECTIFICARI la acest tutorial : 

-> lasati mot sa se incalzeasca macar un min vara si 3 min iarna , la prima pornire , chiar si cele pe benzina, dar nu exagerati cu treaba acesta, adica nu mai mult de 10 min ca dauneza 

-> "Italian Tuning" - din cand in cand cand aveti ocazia mai ales pe autobanda dati-le "cox" 10 -15 min continuu adica mergeti cu turatia maxima continua Atentie! nu cea instantane, care e mai mare decat cea continua, le luati din cartile tehnice ale autovehiculelor pe care le aveti fiecare; practica asta face bine injectoarelor,turbinei si tobelor catalitice; pe romaneste le curata; dar aveti grija la radar pt ca de ex eu la 4000rpm cu a cincea am 200km/ora asa ca atentie mare; ca un sfat puteti merge si cu o treapta inf de ex cu a 3 a nu se intampla nimic GARANTAT! 

-> daca aveti opriri dese in oras mai bine nu opriti motorul ca protejati si acumulatorul si demarorul si turbina si nu in ultimul rand motorul. se stie ca uzura cea mai mare la un motor ,de orice natura ar fi el, o capata la pornire[b] 


25. Asemanari intre iPhone SE si iPhone 5S - Apr 3, 2016 10:31:00 PM

iPhone SE a debutat în oferta magazinelor online autohtone și în portofoliul operatorilor telecom, eMAG chiar îl scoate în față la categoria – cele mai vândute. iPhone SE îl putem considera a fi urmașul lui iPhone 5S lansat în…, 2013. Mai întâi să trecem în revistă care le sunt specificațiile hardware:

a. Asemănări;iPhone SE, pentru că piața cere un smartphone mic cu putere de procesare ridicată;Designul + display-ul de 4 inch cu rezoluție 1136×640 pixeli, faptul că rulează iOS 9.3, greutatea și grosimea, aceeași cameră frontală de 1.2 Megapixeli.b. Deosebiri;Multe elemente aduse pe iPhone 6S sunt regăsite în iPhone SE (procesor, memorie RAM, conectivitate, cameră foto principală). De aici și probabilitatea ca iPhone SE să aducă un plus de viteză față de 6S și 6S Plus ce au fix același hardware, dar o rezoluție superioară.Interesant de văzut este care-i autonomia cu o baterie de puțin peste 1600 mAh, dar cunoașteți că nici 6S-ul nu are cine știe ce acumulator și cât de cât se descurcă.iPhone 5S, la trei ani distanță a primit un urmaș;Aici sunt diferențele: hardware + conectivitate + cameră foto principală. iPhone SE folosește o baterie de 1642 mAh vs 1560 mAh la predecesorul său.Pentru cei ce caută un smartphone ultra-compact cu experiență de utilizare fără compromis, iPhone SE s-ar putea să fie alegerea naturală. SE-ul nu are rival în acest moment pe nișa sa.